Kj�re entusiaster!
Fra 1.
januar ekspanderte firmaet v�rt, med
flytting til nye lokaler i Stansevn. 6,
Oslo, og oppretting av bilverksted, som b�de
er offentlig godkjent og medlem av
Bilbransjeforbundet, noe som betyr �kt
trygghet b�de for kundene og oss
ansatte!
Motorverkstedet v�rt, inkl Superflow
testbenk/bremsebenk, fikk st�rre og bedre
arbeidsforhold.
Speedshopen kunne utvide varereportoaret pga
mye st�rre lagerkapasitet!
Hjemmesiden v�r, som har passert 73.000
bes�k, oppdateres fortl�pende, med tilbud og
nyheter!
Vi har hele
landet som nedslagsfelt og noterer til v�r
store glede stadig nye postordrekunder! Vel s�
viktig er det at v�re gamle kunder fortsetter �
bruke oss!
Over hele
landet arbeides det n� med klargj�ring av
entusiast- og sommerbiler og det ytes
v�rservice p� bruks- og hel�rsbiler.
V�rt
motorverksted bygger fortl�pende V8 motorer til
alt fra vanlig gatebruk til ulike prosjekter for
street legal og �vrig dragracing, baneracing,
formula offroad, samt marinemotorer. M.a.o.
bygger, trimmer, overhaler og modifiserer vi
etter kundens �nsker og behov. Kundens
motor�nsker er v�r utfordring! Vi minner ogs� om
v�r Superflow 901 bremsebenk som dokumenterer
resultatene av det arbeidet vi gj�r! Bremsing
koster
fra kr. 4.000,- ekskl. mva., mens en hel dag i
bremsebenken koster kr. 5.000,- ekskl. mva.
Dette inkluderer
alt av pr�ving/feiling, fors�k med mange ulike
oppsett, tuning og innstillinger.
Hvorfor ikke
kontakte oss for � avtale en bremsel�rdag for
klubben/kameratgjengen, med en av
klubbmedlemmenes motor i bremsebenken?!!? Her er
det mye � l�re og rikelig anledning til � stille
sp�rsm�l!
Vi tilbyr ogs�
ulike former for temakvelder og foredrag, i v�rt
motorverksted eller i ditt klubblokale! Kom med
�nsker og forslag!
Dersom dere har
et klubblokale e.a. hvor det jevnlig samles
amcar-interesserte; kontakt oss gjerne for
trykksaker e.a.!
Vi har inng�tt
rabattavtale med AMCAR/ACCN, Corvette-klubben og
NDRG (Norsk Dragracing gardermoen). Medlemmene
ytes 10% rabatt p� alt av bremsing, �vrig
arbeid, maskinering og deler.
Under f�lger en
redegj�relse og begrunnelse for de ulike
operasjonene i en motortrimming
F�rst; v�r
utfordring er � gj�re maksimalt ut av ditt
motorbudsjett!
Vi bruker tid
og erfaring p� valg av komponenter n�r vi skal
komponere en veltrimmet motor. For eksempel
p� valg av r�delengde som matcher slaglengden,
som skal passe sylinderdiameter, kam og
kompresjonsforhold, - som igjen skal passe ditt
behov og bruksomr�de. Her st�r forhold som
bilens vekt, hjuldimensjon, dekkvalg, type
gearkasse, evt. convertertype og
bakakselutveksling sentralt.
Etter
gjennomgang av dine �nsker starter vi enhver
jobb med inng�else av en skriftlig kontakt
mellom deg
og oss, hvor alle deler og alt
arbeid/maskinering vi har blitt enige om framg�r
spesifisert, med eksakte priser p� hver enkelt
operasjon og del.
Dersom du har
valgt bremsing i v�r testbenk som dokumentasjon
p� den jobben/effekt�kningen vi har utf�rt,
vil du sammen med sluttfaktura/kvittering f� de
originale bremsepapirene som din dokumentasjon.
Sluttfakturaen (/-kvitteringen) vil inneholde
alle delenummer, varenavn/delebeskrivelser og
priser. Videre vil kamkort og n�dvendige
spesifikasjoner p� andre deler medf�lge
sluttpapirene. Dette er av stor betyding ved
evt. framtidig salg av motor, men ogs� ved valg
av nye/andre deler senere. I tillegg lagres all
informasjon om ditt prosjekt i v�r database
dersom dine papirer skulle g� tapt eller dersom
du skal g� videre med din motor/ditt prosjekt i
framtiden.
Under vil vi
gj�re deg oppmerksom p� betydningen av noen av
de vanligste operasjoner i forbindelse med
motortrimming:
Porting av
topplokk:
Kanalenes form
og overflate forbedres, tverrsnittet �kes,
overganger til manifoldene utlignes, st�rre
ventiler kan monteres og
ventilsetene freses eller byttes for � gi plass
til st�rre ventiler.
Plansliping av
topplokk:
Hovedsakelig
for � �ke kompresjonen. Utligning av
forbrenningskamrenes volum, evt. forbedring av
form og overflate.
Sliping av
veivaksel:
Veivakselen er ofte vridd av �relangt bruk og
slitasje (dette gjelder i de aller fleste
tilfeller), av skade eller
av un�yaktig masseproduksjon, og m� derfor
korrigeres. Slaglengden kan endres.
Normalisering
av r�der:
Dette er ofte n�dvendig n�r forsterkede
r�debolter skal tas i bruk. R�dens storende
kan om �nskelig normaliseres og lilleenden kan
bygges om til fulltflytende stempelpinne, n�r
dette er hensiktsmessig. Lengdejustering av
senteravstand kan foretas.
Avbalansering
av veivaksel:
Veivaksel,
svinghjul/flexplate, svingningsdemper, remhjul
og evt. clutchdisk avbalanseres dynamisk. R�dene
korrigeres i begge ender. Stempler og
stempelpinner korrigeres tilsvarende.
Honing av
sylinderne:
Dette arbeidet
gir sylinderne 100% riktig form m.h.t. rundhet
og konusitet.
Bruk og
vedlikehold av en trimmet motor stiller krav til
bruker! Sp�r oss om r�d!
Velkommen som
kunde enten du har en original bruksmotor eller
et prosjekt for trimming/racing/performance!