This chart is intended to graphically show what is required in the way of
engine preparation and tuning to obtain best results with each particular
NOS system. For example, you can see that it's OK to use any number of 
NOS systems with virtually stock engines. Some upgrades are recommended,
but not essential. As we get down to the more powerful systems, it is evident
that a true high performance engine with forged alurninurn pistons, forged
steel or aluminum rods and a forged steel crankshaft will be required.
Because of high cylinder pressures, it's also advisable to equip the engine
with heavy-duty cylinder head and main studs. Above all, special attention
must be paid to the fuel and ignition systems. Most of the more powerful
kits will require an aftermarket fuel pump, and an ignition with retard
capabilities is highly recommended.

Denne graf  har til hensikt � grafisk vise hva som kreves i retning av motor forberedelse og innstiller for � f� best resultater med hvert enkelt NOS system. For eksempel, du kan se at det det er OK � bruke hvilket som helst av NOS systemene med en s� � si standard motor.  Noe oppgraderinger er anbefalt, men ikke n�dvendig. N�r vi kommmer til mer kraftfulle systemer, er det innlysende at det trengs en bedre gjennomf�relse av motoren med forsterkede aluminiums stempel, forsterkede st�l eller aluminum r�der og en forsteket st�l veivaksel vil v�re n�dvendig. Med hensyn til h�yt sylinder trykk, er det likeledes r�delig � utruste maskinen med kraftig sylindertopp. Fremfor alt, spesiell oppmerksomheten m� vies drivstoff og tennings systemer. De fleste av de mer kraftfulle settene vil forlange en kraftigere bensin pumpe, og en tenning med sinke evne anbefales.